توجه توجه توجه
با سلام خدمت اولیای گرامی
این روزها دائم از اولیا می شنویم که فرزندم نشانه ها را نمی شناسد؛ نمی تواند ترکیب ها را بخواند؛ نمی تواند بنویسد. ب را از د تشخیص نمی دهد و هزاران نگرانی دیگر
که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است، برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد؛ کدام نمی چسبد؛ فرق ب و م چیست؟ و…
اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست.
معمولا بچه ها تا اواسط آذر در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند؛ اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود .
اما چند نکته ی مهم??
- اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند؛ بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند.
- دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت؛ یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد.
- والدین در این مدت صبوری به خرج داده و به جای اینکه به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود. ان شاءا….