کاربرد دستگاه سرند برقی

 

مربوط به درس ۳ علوم (کلاس ششم)

سرند ها و الک های صنعتی از پرکاربرد ترین ماشین .آلات هستند و در بسیاری زمینه ها و صنایع به کار گرفته می شوند که در زیر به مهمترین آن اشاره ای مختصر می شود.

image_2019_11_19-14_33_41_637_ItA - Copy

✅دستگاه سرند خاک | دستگاه سرند ماسه
یکی از پر کاربردترین صنایعی که حتما از انواع بزرگ سرند در آن استفاده می کنند صنایع معدنی و سنگ و خاک است. به منظور تفکیک شن و ماسه، به دست آوردن دانه بندی یکسان سنگ ریزه از دستگاه سرند خاک و ماسه استفاده می کنند. جداسازی مواد زاید مثل برگ و چوب از خاک نیز دیگر کاربرد سرند در این حوزه است.

✅دستگاه سرند حبوبات | دستگاه سرند زیتون
کارخانه های تولیدی مواد خوراکی و بسته بندی حبوبات نیز مقصد مهم دستگاه سرند برقی است. رقابت بهتر و نیاز بازار به اجناس مرغوب و یک دست تر نیز باعث شده که کارخانه ها تولیدات خود را به صورت بسته بندی با دانه بندی ای هم اندازه روانه بازار کنند. مثلا حتما دیده اید که در محصولی مانند زیتون هرچقدر دانه ها درشت تر باشد طبیعتا قیمت آن محصول نیز بالاتر است. پس با داشتن دستگاه جدا کننده ضمن فروش و صادرات بهتر می توان تولیدات مرغوب تر خود را با قیمت های متنوع و درست به فروش رساند. همین اتفاق در انواع حبوبات نیز صادق است. از دیگر محل های پر کاربرد دستگاه سرند برقی در خطوط بسته بندی انواع مغزی جات مانند تخمه ، بادام زمینی و … است.

image_2019_11_15-16_24_24_889_jz9

✅دستگاه سرند در کارخانه کاغذ سازی
دامنه کاربرد سرند به صنعت کاغذ و کارتن سازی نیز رسیده است. سرندهایی که در این حوزه استفاده می شود از نوع فشاری هستند و عموما برای جداسازی چسب، نایلون و موم از خمیر کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + سیزده =