چگونه نسل جدید را با انقلاب آشنا کنیم؟

 

(از اولیای گرامی درخواست می شود که متن زیر را کامل مطالعه بفرمایند )
چگونه نسل جدید را با انقلاب آشنا کنیم؟

 توصیه هایی برای اینکه یک کودک انقلابی تربیت کنیم.
دهه شصتی‌های دیروز که دهه فجر را با بستن کاغذ کشی به دیوار کلاس و درست کردن روزنامه دیواری جشن می‌گرفتند، حالا مادر و پدر شده‌اند و باید بچه‌هایشان را برای جشن انقلاب آماده کنند. جشنی که برای نسلی که امام خمینی (ره) را ندیده و روزهای سخت دفاع مقدس را تجربه نکرده، شرح شیرینی‌اش سخت است. امروز وظیفه تربیت نسل انقلابی چطور محقق می‌شود؟

انقلاب اسلامی3

برای بچه‌ها خاطره بسازیم.

پسرکم هنوز یک ساله نشده بود و به سختی راه می‌رفت اما از صبح تا شب پای شبکه پویا می‌نشست و تلوزیون می‌دید. وقتی از تلویزیون صحنه شعار دادن مردم را می‌دید، مشت کوچکش را بالا می‌برد و بی هوا تکانش می‌داد. بازی شعار دادن برایش جالب بود، بازی‌ای که زیاد آن را دیده بود. در نخستین سال‌های زندگی نمی‌توانیم بعضی موضوعات را با ریشه‌هایش برای بچه‌ها بیان کنیم. شاید بهتر باشد که در این سال‌ها با رقم زدن خاطراتی خوش برای بچه‌هایمان، زمینه‌های تربیت انقلابی را در آنها شکل دهیم. همین که بچه‌های کوچک در مناسبت‌هایی مثل دهه فجر ببینند که حال و هوای خانه عوض شده است، مادر برایشان پرچم ایران درست کرده است یا با پرچم ایران عکس یادگاری بگیرند؛ اینها بهانه‌های جالبی است که باعث می‌شود؛ دهه فجر در خاطر بچه‌ها، ذهنیت‌های خوشی داشته باشد. همین که خاطره‌ای خوب از روزهای خوش انقلاب در ذهن‌شان باقی بگذاریم، قدم اول را برداشته‌ایم. جادوی سرودهای انقلابی را دست کم نگیرید، گاهی بد نیست که در ضبط ماشین بجای سی دی‌های همیشگی یکبار هم که شده، سرودهای انقلابی گوش بدهید و بچه‌ها را با شعرها و سرودهای خوب انقلابی آشنا کنیم. موسیقی و شعر به بچه‌ها حس‌های ماندگاری می‌بخشند.

حال ما در نظر داریم با آغاز دهه فجر حال و هوای انقلابی را در فرزندانمان ایجاد کنیم.
به این منظور هر دانش آموز علاقه مند برای شنبه مورخ ۹۸/۱۱/۱۲ یک یا چند وسیله ی تزیینی مناسب ایام مانند ریسه ، چراغ ، بادکنک ، پرچم ایران و بهتر از آن ریسه هایی که کار دست خود دانش آموز می باشد را همراه بیاورد تا در یک ساعت هماهنگ زیر نظر معلم کلاس و بعد از نواختن زنگ انقلاب ، کلاس و محیط تحصیل خود را برای آغاز دهه مبارک فجر تزیین نمایند.

انقلاب اسلامی2

هر کلاس قرار است یک سرود انقلابی مناسب را که در این هفته متن و سرود آن در کانال های بیشتر پایه ها قرار داده شده بود را تمرین کرده و در یک روز مشخص با هم بخوانند.

طبق برنامه ریزی انجام شده هر دو پایه در یک روز در مدرسه برای کل دانش آموزان برنامه های آماده شده توسط معلم کلاس و معاون تربیتی خود را اجرا نمایند مانند سرود، نمایش، مسابقه، دکلمه و طبق سنوات گذشته پذیرایی آن روز مشخص شده از کلیه دانش آموزان توسط پایه ای انجام می شود که برنامه را اجرا می کنند، هر چند ناچیز مانند (پخش شکلات و خوراکی هایی از این دست)

 

#نکات_تربیتی
#بچه_انقلابی
#دبستان_رضویون
#اطلاعیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =