خوب نگاه کن.

علوم فصل اول ، خوب نگاه کن.

برای این فعالیت ابتدا بچه ها هدایت کنیم تا دست هایشان را بشویند. و به دقت به میوه‌های خود نگاه کنند ، به بچه ها بگوییم همین گوجه فرنگی و خیار و سیبی که هر روز بی تفاوت از کنارش می گذرید، و حتی می خورید اگر دقت و کنجکاوی کنید در آن دنیایی از شگفتی نهفته است .

دانش آموزان را ترغیب می کنیم تا حدس هایی در مورد درون این میوه ها بزنید و بیان کنند، بعد از آن میوه ها را به ترتیب برش افقی و عمودی می زنیم . و بعد از اینکه برش زدیم، بچه‌ها نیمه ی میوه را مشاهده می کنند و با حدس های خود مقایسه می کنند.

به دانه ها اشاره می کنیم . که مهمترین قسمت گیاه هستند،چون گیاه از دانه تولید می شود .شکل و اندازه دانه ها مثل هم نیستند . حتی رنگ دانه ها هم با یکدیگر فرق دارد . دانه بعضی از گیاهان ریز و کوچک هستند . مثل گوجه فرنگی و خیار و سیب ، دانه بعضی هم بزرگ می باشند ، مانند دانه هلو

دانشمندان کوچک پس از مشاهده و کشف از خوردن میوه ها لذت بردند.

اهداف

دانش آموزان بتوانند با بکار گیری حواس، اشیاء ، گیاهان ، جانوران و محیط اطراف خود را با دقت و کنجکاوی مشاهده کنند و با ذهن فعال به کشف ویژگی های ظاهری و درونی آن ها بپردازند.

در این آزمایش دانش آموزان با دیدن قسمت های مختلف میوه ها و دانه های درون آن به عظمت خالق جهان هستی پی بردند و خدای مهربان را به خاطر نعمت های فراوان شکر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 13 =