جوابیه به گزارش غیرمنصفانه ۲۰:۳۰

باسلام واحترام
اولیاء گرامی ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات و تشکر فراوان از همراهی ستودنی شما عزیزان در این ایام با پسران گلم وهمکاران مدرسه

باتوجه به گزارش متاسفانه ناعادلانه امروز اخبار ۲۰:۳۰ لازم دانستم نکاتی را دراین زمینه به اطلاع اولیا عزیز برسانم:

۱- همانطور که مستحضر هستید در آغاز سال تحصیلی با توجه به شرایط اقتصادی ایران عزیزمان، برای همکاری و همراهی؛ جهت بهبود شرایط خانوادهای عزیز؛ موسسین مدرسه تصمیم گرفتند اولین قدم را برداشته و تقریبا مبلغ یک میلیون وهشتصد هزار تومان از شهریه مدرسه را به تمامی اولیا گرامی تخفیف دادند و باتوجه به قراردادهای ارائه شده به اولیاء تقریبا بهای بسیاری ازخدمات ازجمله: بخش عمده ای از صبحانه، لوازم التحریر، کلاسهای سفال و معرق و… را دریافت نکردیم.

ولی متاسفانه امسال باتوجه به تعطیلات زیادی که در پیش داشتیم ازجمله آلودگی هوا و تعطیلات کرونا که تقریبا منجر به تعطیلی حدودا ۳ ماه مدرسه ها گردید، باعث شد نتوانیم بخشی از خدماتی را که به اولیاء عزیزمان وعده کرده بودیم را ارائه دهیم، لذا موسسین مدرسه بار دیگر تصمیم گرفتند مبلغ یک میلیون تومان دیگر نیز از شهریه را به اولیاء عزیز تخفیف دهند و این موضوع حدود دوهفته پیش به اطلاع اولیاء رسانده شده و حتی به تعداد محدودی از اولیاء عزیز که شهریه را تسویه نمودند نیز اعلام کردیم در صورت تمایل به عنوان پیش پرداخت سال بعد برایشان محاسبه میشود.

هرچند که با همکاری و یاری تمامی عزیزان و بالاخص معلمین گرامی تلاش نمودیم وقفه آموزشی نداشته باشیم و به بهترین نحو آموزشها را ارائه دهیم وحتی بخشی از فوق برنامه پژوهش و به طور جدی فوق برنامه قرآنی را ارائه نمودیم ومانند زمان حضور بچه ها در مدرسه و بلکه جدی تر از آن پیگیر امورات آموزشی و بازخوردهای آن، تکالیف و حضور وغیاب دانش آموزان بودیم.

همچنین این شرایط پیش آمده باعث شد اولیا عزیزنیز نتوانند به وعده های پرداختی خود عمل کنند و مدرسه نیز با چالش جدی تری ازلحاظ مالی مواجه شود ولی بازهم با اولیاء عزیزی که به مشکل برخورد نمودند همراهی نمودیم و پرداختی عزیزان را به تعویق انداختیم.

۲- لازم بذکر است برخلاف گفته گزارشگر محترم تا این لحظه حتی یک ریال از اجاره مدرسه توسط مالک بخشوده نشده و تمامی اجاره ها را در تاریخ مقرر دریافت نموده؛ و متاسفانه علاوه بر اینکه قصد بخشودگی ندارند؛ برای تمدید قراردادنیز مبلغ ۸ میلیون تومان را به اجاره ماهانه اضافه نمودند.

۳- باتوجه به فرمایش گزارشگر محترم اگر برای سال تحصیلی آینده ۵ ماه فرصت داریم وعجله ای برای ثبت نام کتابها نیست، پس چرا از یک ماه پیش دائما به مدارس ومدیران بخشنامه می شود که جهت واریز هزینه کتابهای درسی سال آینده دانش آموزان وثبت نام شان تعجیل نماییم.

۴- ایشان فرمودند هزینه سرویسها باید باز گردانده شود، بله دقیقا از اسفند ماه؛ ما مدیران خود را به آب وآتش زدیم که چرا اداره کل بحشنامه کرده هزینه اسفند به رانندگان پرداخت شود، درحالی که خدماتی به اولیا ودانش آموزان ارائه نکرده اند؛ ومتاسفانه امروز نیز بخشنامه ای دوباره باهمین مضمون صادر شد که هزینه سرویس مدارس از فرودین به رانندگان پرداخت نشود و تا قبل از آن با رانندگان تسویه شود، پس این پرداختی درقبال خدمات ارائه نشده از کجا باید پرداخت شود!!!!!

۵- وازهمه تاسف بارتر این بودکه اذعان شد حقوق معلمین از اسفند پرداخت نشده؛ واقعا جای تاسف است که بدون تحقیق این مطالب بیان شده؛ لازم است به اطلاع اولیا عزیز برسانم؛ حقوق تمامی معلمین و کادر مدرسه تا به این لحظه پرداخت شده و قطعا تا پایان سال تحصیلی هم پرداخت خواهد شد.

۶-  لازم بذکر است حتی بیمه همکاران نیز پرداخت شده و تامین اجتماعی علاوه بر اینکه بخشودگی و یا تخفیفی برای مدارس نداشته بلکه از فروردین مانند سنوات گذشته افزایش زیادی هم داشته است.

 ومن میدانم بسیاری از مدارس وهمکاران دیگرمان نیز تمامی تعهدات اجاره؛ حقوق؛ بیمه و…را انجام داده اند و همه شبانه روزی تلاش نموده اند تا اختلالی در آموزش وپرورش فرزندانمان پیش نیاید و اگر در گذشته حداکثر تا ساعت ۴ بعدازظهر درگیر کار آموزشی وانجام وظیفه بودند، دراین شرایط تا پاسی ازشب و حتی تا نزدیک بامداد پاسخگوی اولیاء گرامی و دانش آموزان عزیز شان بوده اند. هرچند که اولیا نیز بسیار در این ایام اذیت شدند و زحماتشان بیشتر شده است.

البته شاید درهر صنفی باشند عزیزانی که درست عمل نکنند؛ ولی جمع بستن وتعمیم به همه دادن بسیار ناعادلانه است.
با توجه به این موضوعات ارائه چنین گزارشهایی در رسانه ملی ما جای تفکر دارد.

درپایان لازم میدانم اعلام نمایم؛ باتوجه به اینکه حق مسلم شما عزیزان بوده که درجریان واقعیت ها قرار بگیرید صرفا جهت اطلاع شما بزرگواران مطالب فوق بیان گردید و تمامی خدمات ارائه شده انجام وظیفه بوده است.

باسپاس ازهمراهی شما اولیا عزیز
مدیریت دبستان غیردولتی قرآنی رضویون
سمیه میری رامشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =